Groszowe obniżki cen
Propagandowe zniesienie VAT na większość produktów spożywczych zwolenników rządowi raczej nie doda. Sklepy za to narzekają na problemy z całą akcją.
Duże sieci, zwłaszcza dyskontowe, pełne są informacji o tysiącach przecenionych produktów, nawet jeśli obniżka wynosi... kilka groszy. – Wykorzystały obniżkę do akcji marketingowych, na które my nie mamy budżetów – mówi Ryszard Jaśkowski, prezes KZRSS Społem.
Już od ubiegłego tygodnia Inspekcja Handlowa prowadzi kontrole cen na niespotykaną wcześniej skalę. Pierwsza fala za nami, teraz trwa kolejna.
– Uwzględniamy w monitoringu informacje o możliwym podnoszeniu cen przed zmianami VAT od 1 lutego br. Jest to o tyle istotne, iż nie musi to wynikać z korekt cenników po stronie dostawców, lecz chęci poprawy marż przez niektórych największych detalistów – wyjaśnia UOKiK.
Sieci handlowe obawiały się, że w związku z obowiązkowymi informacjami o obniżkach przy kasach może dochodzić do nerwowych sytuacji. Na razie pracownicy odwiedzonych przez nas sklepów raczej spotykali się z żartami na ten temat niż poważnymi zastrzeżeniami klientów.