Przewoźnicy mogą stracić wschodnie rynki
Po zamknięciu granic UE dla firm z Rosji i Białorusi bardzo realne są retorsje. A w miejsce przedsiębiorstw transportowych z Polski wejdą Turcy i Serbowie.
Jeszcze tylko do soboty przez polską granicę będą mogły przejeżdżać tiry z Rosji i Białorusi. 9 kwietnia został wprowadzony kolejny pakiet sankcji obejmujący transport drogowy (także morski), a do 16 kwietnia trwa okres przejściowy dla przewozów rozpoczętych przed minionym weekendem.
Zakazy nie obejmują polskich firm transportowych, jednak te kursujące regularnie na Wschód obawiają się, że Rosja i Białoruś odpowie tym samym wobec firm z krajów Unii Europejskiej. Dla wielu polskich przewoźników byłby to duży problem: z wydanych pozwoleń wynika, że w 2021 r. do Białorusi lub przez ten kraj tranzytem jeździli oni ok. 200 tys. razy. Do Rosji takich kursów wykonano niewiele...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta