Przed świętami płynie tłusta fala majonezu, żadne tam light
Przed Wielkanocą rusza pierwsza wielka sprzedaż majonezu. Na tym rynku wartym nawet 775 mln zł nowości przyjmują się wprawdzie z trudem, ale lody majonezowe sprzedały się błyskawicznie.
Trwa właśnie jedno z dwóch świąt sprzedaży majonezu w roku, kolejne nadejdzie w grudniu. Nawet 130 mln słoików, które pomieściły 60 tys. ton majonezu, kupili Polacy w ciągu ostatnich 12 miesięcy, obliczył Nielsen. Wartość rynku waha się: Nielsen wycenia go na 775 mln zł, Euromonitor na 721 mln zł.
Białe góry
Obrazowo opisuje to szef marketingu majonezu Kieleckiego. – Kiedyś liczyliśmy, że gdyby postawić wszystkie sprzedane przez nas w ciągu roku słoiki na sobie, powstałoby tysiąc gór o wysokości Rysów lub jeśli położyć je obok siebie, wyszedłby majonezowy szlak z Kielc do Lizbony – mówi Grzegorz Feliksiak, kierownik marketingu w firmie Społem. Majonez jest silnie sezonowy, jego sprzedaż sięga szczytu dwa razy w roku: na Wielkanoc, gdy sprzedaje się 13 proc. rocznej sprzedaży – i w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta