Fala pesymizmu konsumentów szybko opada
W styczniu już po raz trzeci z rzędu wyraźnie poprawiły się nastroje w gospodarstwach domowych. Zmalały obawy przed utratą pracy, a także oczekiwania inflacyjne.
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), który odzwierciedla oceny i oczekiwania gospodarstw domowych, dotyczące ich sytuacji finansowej oraz stanu gospodarki, a także ich skłonność do dokonywania ważnych zakupów, wzrósł w styczniu do najwyższego od kwietnia 2022 r. poziomu: -38,1 pkt (z -41,9 pkt w grudniu 2022 r.) – podał w czwartek GUS. Jeszcze w październiku wskaźnik ten wynosił -45,5 pkt, najmniej w ponad 22-letniej historii badań. W ciągu trzech miesięcy BWUK podskoczył o 7,4 pkt. Więcej w tak krótkim czasie zyskał poprzednio latem 2021 r., gdy Polacy liczyli na trwałe zniesienie antyepidemicznych restrykcji....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta