Sztuczna inteligencja już wypełnia szkolne kajety
Musimy myśleć, jak zaprząc AI do procesu kształcenia i do nauki, jak wykorzystać jej moc, nie zakazując tego fascynującego narzędzia, ale wręcz przeciwnie, otwierając szeroko okna na jego świeży powiew.
Pojawienie się chatGPT pod koniec października ubiegłego roku wywołało falę fascynacji i podziwu w świecie nowych technologii. Oto sztuczna inteligencja (AI) udowodniła, że potrafi zastąpić człowieka we wszystkich pracach intelektualnych z niezwykłą skutecznością, będąc niejednokrotnie lepszą od człowieka. Pisze eseje w dowolnym języku i na każdy temat, wiersze w stylu ulubionego poety, książki, komponuje muzykę, rozwiązuje zadania matematyczne, a w dodatku błyskawicznie koduje.
Z testowego narzędzia skorzystało milion użytkowników na świecie w pięć dni po jego udostępnieniu. Efekt piorunujący i nieosiągnięty dotychczas przez żadną inną aplikację.
Na horyzoncie komercjalizacja
Fascynacji towarzyszą ludzkie emocje – od nadziei na rychłe zyski po strach przed bezpowrotną utratą świata, który nie jest idealny, ale dobrze nam znany. W kapitalizmie żadna innowacja, która zastępuje stary porządek w opisanym w 1939 r. przez ekonomistę Josepha Schumpetera procesie twórczej destrukcji, nie rodzi się dla chwały, ale dla zysku. Tak samo jest z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta