Telewizorom przybywa cali, ale sprzedaż siadła
Polacy kupili mniej telewizorów mimo mundialu i boomu wywołanego zmianą standardu telewizji naziemnej. Ten rok może być dużo trudniejszy.
Polacy kupują rocznie ok. 2 mln sztuk telewizorów, a rynek wart jest ponad 5 mld zł. 2022 r. dał sektorowi wiele powodów do zadowolenia. Z danych GfK Polonia, które opisujemy jako pierwsi, wynika, że ilościowo rynek spadł o 1,4 proc., ale w czwartym kwartale już o 19,8 proc. Wartościowo zaś skurczył się w całym roku o 3,1 proc., a w ostatnim kwartale o 21,5 proc. – Jeżeli spojrzymy na czwarty kwartał przez pryzmat wielkości odbiorników, to te o najpopularniejszych przekątnych zanotowały spadek sprzedaży, oprócz 39–40 cali ze wzrostem o 11,6 proc. oraz 85-cali ze wzrostem o 20,2 proc. – mówi Wiesław Peché, starszy analityk GfK. – Udziały tych wielkości w rynku w czwartym kwartale są niewielkie i wynoszą odpowiednio 5 i 1 proc. – dodaje.
Ceny nieco spadły
Najlepiej sprzedające się modele w grudniu to grupy 65, 43, 55 i 50 cali. – Wszystkie te telewizory cechowały się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta