Biznes już ma problemy z KSeF
Dwie daty wystawienia dokumentu, paczki faktur, załączniki – to pierwsze dylematy firm korzystających z e-fakturowania.
Choć Krajowy System e-Faktur, czyli centralna baza, w której trzeba raportować wszystkie transakcje, będzie obowiązkowy dopiero od 1 stycznia 2024 r., wiele firm korzysta już z niego dobrowolnie.
– I okazuje się, że jest z tym mnóstwo problemów. Począwszy od kłopotów przy logowaniu się do systemu, a skończywszy na wprowadzaniu paczek, w których jest po kilkadziesiąt, a nawet kilkaset faktur – mówi Monika Michałowska ze Stowarzyszenia Współpracujących Biur Rachunkowych.
Zestawienie dziesięciu najważniejszych zgłaszanych przez firmy problemów przygotowała dla nas kancelaria Chojnacka & Łagowski. Oto one.
1. Raportując transakcje w KSeF, będziemy mieli dwie daty wystawienia faktury. Pierwsza jest w systemie finansowym firmy. Druga to data przekazania do KSeF. Dla celów podatkowych istotna będzie tylko ta druga. W praktyce pojawią się rozbieżności między tymi datami...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta