Zlecenie produkcji bez bonusu
Rzeczy kupione przez podatnika i przez niego odsprzedawane, nawet pod własną marką, nie są objęte ulgą na ekspansję.
Jasną stroną podatkowych zmian wprowadzonych Polskim Ładem były nowe ulgi dla przedsiębiorców. Nie wszystkie są jednak zrozumiałe, a pierwsze spory o ich zakres już znajdują swój finał w sądach administracyjnych. Nie zawsze jednak po myśli podatników. Potwierdza to jeden z najnowszych wyroków Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku dotyczący tzw. ulgi na ekspansję.
Kosmetyczna nowość
Sprawa dotyczyła spółki z branży beauty. We wniosku o interpretację wskazała ona, że zajmuje się produkcją i dystrybucją kosmetyków. Planuje wprowadzać na rynek nową linię produktów pod tzw. marką własną. Z wniosku wynikało, że firma nie zajmie się całą produkcją. Jednemu z kontrahentów zostanie zlecone wytwarzanie opakowań, a innemu ich napełnienie. Niemniej podatniczka podkreślała, że wsad kosmetyczny będzie wykonany według specjalnie stworzonej przez nią receptury, a gotowe produkty będą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta