Od nagród w ramach sprzedaży premiowej nie ma daniny
Na firmie, która wypłaca takie świadczenia, nie ciążą obowiązki płatnika, czyli m.in. pobranie zaliczki na podatek.
∑ Spółka z o.o. X świadczy usługi telekomunikacyjne. Ma zamiar zorganizować nowy program wspomagający sprzedaż swoich usług, w którym za wykonanie zadania polegającego na poleceniu nowego klienta, osoba posiadająca aktywną umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawartą ze spółką – otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości poniżej 2 tys. zł. Uczestnik programu sprzedażowego będzie mógł w nim uczestniczyć po wyrażeniu zgody marketingowej, zgody na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną, przekazaniu adresu e-mail, akceptacji regulaminu konkursu i wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych. W programie nie będą mogli uczestniczyć pracownicy organizatora i podmiotów współpracujących przy przygotowaniu i realizacji programu, współpracownicy i jednostki organizacyjne współpracujące na podstawie umów cywilnoprawnych, inne osoby biorące udział w jakikolwiek sposób w organizacji i przeprowadzaniu programu, osoby najbliższe oraz osoby upoważnione do zawierania umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Uczestnikami programu wspomagającego sprzedaż nie będą osoby prowadzące działalność gospodarczą. Spółka zapytała, czy jest, jako płatnik, uprawniona do zastosowania zwolnienia z PIT dla nagród nieprzekraczających 2 tys. zł wypłacanych uczestnikom programu.
Zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania zawartą w art. 9 ust....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta