Dezinformacja groźniejsza dla firmy niż bomba
Przybywa kampanii kreujących negatywny odbiór.
Postęp w ostatnich latach, wzrost znaczenia obecności firmy w cyberprzestrzeni i wykorzystywanie możliwości, jakie dają nowe technologie, sprawiły, że realnym zagrożeniem stało się rozpowszechnianie dezinformacji. Proceder ten często może przekreślić wysiłek włożony w budowanie pozycji na rynku.
Fake newsy i szantaż
Dezinformacja polega na rozpowszechnianiu pewnych informacji, których sama zawartość ma wywierać negatywny wpływ na funkcjonowanie firmy. Dezinformacja to celowo przygotowane i opracowane treści, których celem jest wytworzenie u odbiorcy mylnych i nieprawdziwych wyobrażeń o stanie rzeczywistym, które mają bezpośredni wpływ na postrzeganie podmiotu, którego dotyczą. Na stopień skomplikowania walki z dezinformacją wpływ ma współczesny model biznesowy, w którym wiadomości przekazywane za pośrednictwem wielu kanałów komunikacji elektronicznej rozpowszechniają się masowo w sposób dynamiczny i na szeroką skalę. Dezinformacja często dotyczy takich sfer funkcjonowania firmy, które wykorzystują podatność odbiorców na przyswajanie treści, brak krytycznego myślenia i racjonalnej analizy odbieranych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta