Wyzwania i szanse
Tylko zdywersyfikowany portfel klientów, rynków zbytu, produktów jest w stanie zapewnić ciągłość i bezpieczeństwo biznesu.
Ostatnie lata obfitowały w wydarzenia zaburzające normalne funkcjonowanie biznesu. Trudne momenty, w których przedsiębiorcy musieli sobie radzić, sprawiły, że uelastycznił się dotychczasowy model współpracy i pozyskiwania nowych partnerów biznesowych. W branży FMCG operujemy na nowoczesnym rynku, gdzie międzynarodowe przedsiębiorstwa dopuszczają do swoich przetargów również nowych dostawców. Oczywiście o przetargu trzeba się najpierw dowiedzieć. W rzeczywistości jest to dosyć trudne, bo samodzielne zdobycie kontaktów – jak wie każdy sprzedawca, który wykonał tzw. cold calla – wcale nie przychodzi łatwo. Ogromną pomocą w wejściu na rynek zagraniczny jest rekomendacja lokalnego oddziału klienta, np. sieci handlowej, z którą już współpracujemy.
Rozwinięcie skali na rodzimym rynku pomaga w ekspansji zagranicznej, bo biznes produkcyjny rozwija się nie tylko przychodowo, ale również od strony jakościowej i systemów kontroli. Posiadanie międzynarodowych audytów certyfikujących produkcję staje się na pewnym etapie standardem, który jest warunkiem koniecznym do rozwoju za granicą. Te elementy znacznie zwiększają wiarygodność firm spożywczych w ocenie zagranicznych biznesów. Zaufanie buduje się również...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta