Wspólnie na rzecz transformacji
Biznes oczekuje wsparcia państwa na drodze do realizacji celów zrównoważonego rozwoju, m.in. w postaci przewidywalnych przepisów, które umożliwią odpowiednie przygotowanie, oraz terminów, w których przedsiębiorstwa będą w stanie wdrożyć zmiany zakładane w regulacjach.
Jakie działania podejmują firmy na drodze do neutralności klimatycznej i jakie są priorytety państwa w tym zakresie? Jak zbudować efektywny i skuteczny system kaucyjny z korzyścią dla środowiska, konsumentów i biznesu? Jakie znaczenie dla producentów i konsumentów napojów w Polsce prośrodowiskowe przepisy UE? Te zagadnienia znalazły się w centrum uwagi uczestników debaty „Współpraca państwa i biznesu na drodze do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju” podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu.
Biznes aktywnie działa
Katarzyna Borucka, dyrektorka ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju w Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie, podkreśliła m.in., że biznes wyznacza sobie konkretne cele i tworzy konkretne plany ich osiągnięcia. – Jako system Coca-Cola wyznaczyliśmy sobie bardzo określoną agendę zrównoważonego rozwoju. Jej kluczowym obszarem jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2040 r. Ważną częścią tej strategii jest np. zamknięcie obiegu opakowań, bo one odpowiadają za 36 proc. emisji CO2 w naszej działalności – mówiła podczas panelu.
Dodała, że w tych działaniach biznes potrzebuje wsparcia i współpracy z wieloma interesariuszami. – Mamy tu dwa obszary. Pierwszy to działalność, na którą mamy bezpośredni wpływ,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta