Z korzyścią dla klienta i dla branży prawniczej
Stosunkowo późno dostrzeżono zalety projektowego podejścia do prowadzonych spraw.
Korzystanie ze zdobyczy nowych technologii, w tym chatu GPT, to pierwsze skojarzenie, gdy mowa o transformacji usług prawnych. Nie bez powodu – w ostatnich latach branża prawna poczyniła wiele, aby dostosować się do wyzwań, jakie stawia prawnikom współczesność i realia biznesowe.
Mniej znanym przykładem transformacji, lecz równie skutecznym i korzystnym dla klientów, jest wdrożenie zarządzania projektami prawnymi. Branża prawnicza stosunkowo późno dostrzegła zalety projektowego podejścia do prowadzonych spraw, które już od dziesięcioleci jest praktykowane w większości sektorów gospodarki (jak produkcja, budownictwo, inżynieria, technologia informacyjna). Project Management Institute (PMI), czyli międzynarodowe stowarzyszenie kierowników projektów, powstało przeszło 50 lat temu i obecnie ma ponad 680 tys. członków na całym świecie.
Zasady i techniki służą satysfakcji klienta
Zarządzanie projektami prawnymi, tzw. Legal Project Management („LPM”) to w uproszczeniu zarządzanie usługami prawnymi (projektami prawnymi) w oparciu o sformalizowane zasady i techniki zarządzania projektami.
Wszystko aby usprawnić świadczone usługi, zwiększając tym satysfakcję klienta. Warto wskazać, że prawnicy pełnili funkcję kierowników projektów od początku istnienia zawodu, choćby planując budżet sprawy czy zarządzając zespołem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta