Google namiesza na polskim rynku smartfonów. Zaskoczy Chińczyków?
Amerykański gigant oficjalnie wchodzi nad Wisłę z własnymi urządzeniami i uruchamia sklep online. Cel? Dwucyfrowe udziały w rynku. Koncern chce stać się trzecim graczem w tej branży w naszym kraju – dowiedziała się „Rzeczpospolita”.
Dominacja Samsunga i Apple’a pod względem sprzedaży smartfonów w naszym kraju nie ulega wątpliwości i w tej kwestii zapewne długo się nic nie zmieni. Ogłoszony właśnie start podboju polskiego rynku mobilnego przez Google’a to raczej rękawica rzucona w stronę mniejszych producentów, głównie tych chińskich.
Firma, którą większość osób kojarzy głównie z popularnej internetowej wyszukiwarki czy systemu operacyjnego Android, od lat konsekwentnie rozwija swój dział urządzeń. Rozmawialiśmy z jego szefem na region Europy, Afryki oraz Bliskiego Wschodu. Nie ma on wątpliwości – nowa smartfonowa marka w Polsce zamierza wskoczyć na rynkowe podium.
Pixel w rękach FBI
– Jesteśmy firmą zajmującą się software’em, porządkującą informacje w sieci tak, by były przydatne dla użytkownika i robimy to od około 25 lat. Od pewnego czasu znacząco inwestujemy także w sztuczną inteligencję. Ale teraz w Polsce będzie się o nas mówiło również jako o firmie działającej w branży inteligentnych urządzeń. Hardware pozwala nam połączyć w wyjątkowy sposób software...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta