Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sam na sam z niepokornym Władysławem Hasiorem

19 czerwca 2024 | Kultura | Małgorzata Piwowar
Ofelia z Białego Dunajca, asamblaż Władysława Hasiora z 1990 r., Muzeum Tatrzańskie, Zakopane
autor zdjęcia: mat. pras.
źródło: Rzeczpospolita
Ofelia z Białego Dunajca, asamblaż Władysława Hasiora z 1990 r., Muzeum Tatrzańskie, Zakopane

Zamek Królewski w Warszawie zaprasza na wystawę „Trwałość przeżycia”. Jest ona dowodem, że mimo upływu lat sztuka Hasiora nie traci na aktualności.

Tytuł „Trwałość przeżycia” odnosi się do artystycznej postawy Hasiora deklarującego brak przywiązania do trwałości tworzonych przez siebie prac... Wolał trwałość przeżycia, wzruszenia.

Dzieła Hasiora są powszechnie rozpoznawane dzięki własnemu, osobnemu językowi artysty. Jego sztandary, asamblaże, powstawały z prostych materiałów: nieregularnych kawałków drewna, metalowych drutów, gotowych drobnych przedmiotów – często zużytych, zniszczonych. Zestawiane przez Hasiora zyskiwały nowe znaczenia, stając się komentarzem do zmian zachodzących w rzeczywistości. – Jednak wówczas prace Hasiora, pełne symbolicznych treści, wyzwalały często skrajne emocje – od zachwytów po oburzenie.

Na wystawie usytuowanej w Bibliotece Królewskiej zobaczyć można 89 prac Władysława Hasiora, którego 25. rocznica śmierci mija...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12902

Wydanie: 12902

Spis treści
Zamów abonament