Doświadczenie klienta a rozwój płatności na polskim rynku
Polski rynek płatności na tle rynków europejskich wyróżnia się innowacyjnością oraz dużą dynamiką wykorzystywania płatności zbliżeniowych i mobilnych wśród konsumentów.
Dane Narodowego Banku Polskiego za I kwartał 2024 r. pokazują, że transakcje zbliżeniowe stanowiły 97,2 proc. wszystkich transakcji bezgotówkowych. Na taką sytuację wpływa kilka czynników. Jednym z głównych jest otwarta postawa konsumentów – Polacy lubią nowości technologiczne, w tym innowacje w płatnościach, i chętnie korzystają z nich podczas codziennych zakupów.
Potwierdzają to również najnowsze wyniki badania przeprowadzonego dla Fundacji Polska Bezgotówkowa przez POLASIK Research („Zwyczaje płatnicze a rozwój sieci akceptacji kart w Polsce: badanie konsumenckie”, 2023 r.). W 2023 r. z użyciem płatności mobilnych dokonano w 2023 r. łącznie aż 23 proc. wszystkich transakcji w POS (w 2022 r. było to tylko 14 proc.). Oznacza to spektakularny...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta