Streamingowa walka o kibiców
Netflix i Amazon wydają już miliardy na prawa do transmisji sportowych – najważniejszej części biznesu nadawców telewizyjnych. To sposób na rzesze fanów i reklamodawców. Co na to władcy „szklanego ekranu”?
Nawet 11 mld dol., czyli około 45 mld zł, wydadzą właściciele platform streamingowych na świecie na zakup praw do transmisji rozgrywek sportowych przez internet w 2025 r. – szacuje firma doradczo-analityczna Ampere Analysis. W ten sposób ich udział w całkowitym torcie praw do relacji wydarzeń sportowych szacowanym na około 47 mld dol. (195 mld zł) urośnie do 23 proc.
To skokowy wzrost w porównaniu z wydatkami na ten sam cel jeszcze pięć lat temu (2,8 mld dol.) i o 10 proc. więcej w porównaniu z zakończonym już 2024 r.
Sport tłumaczy reklamy
Według Ampere istotna część wzrostu globalnych wydatków na prawa do sportu to efekt strategii platform streamingowych i wynikających z nich dużych umów podpisanych w minionym roku przez Netfliksa i Amazon.
Na mocy wartej 5 mld dol. umowy z World Wrestling Entertainment od tego roku Netflix jest wyłącznym nadawcą wydarzenia z gwiazdami wrestlingu – Monday Night Raw.
Pierwszy odcinek już za platformą. Mogli go obejrzeć także widzowie w Polsce, przyczyniając się do rekordowej widowni. Platforma...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta