Mamy już przesyt AI? Rośnie sceptycyzm biznesu
Aż 44 proc. firm uważa, że obecny „hype” na sztuczną inteligencję jest przesadzony i spodziewa się szybkiego pęknięcia bańki – wynika z najnowszych badań IDC, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza.
Szał na punkcie narzędzi AI, jaki opanował świat w ciągu ostatnich dwóch i pół roku od momentu premiery ChatGPT, wciąż nad Wisłą nie przełożył się na istotne wdrożenia tej technologii. Rodzimy biznes, w wielu przypadkach, ocenia ów boom jako modę. Choć sceptyków względem sztucznej inteligencji w Polsce jest mniej niż w innych krajach (44 proc. wobec 51 proc.), to trudno mówić o entuzjazmie. Eksperci tłumaczą to tym, że firmy podeszły do AI z dużym pragmatyzmem.
Z opublikowanego właśnie badania IDC, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza, wynika, że biznes podchodzi do sztucznej inteligencji ze sporym dystansem, nie ulegając tzw. hype’owi. Ta ostrożność ma wynikać m.in. z poczucia, że obecne ogromne zainteresowanie AI jest przesadzone, a co więcej, grozi szybkim „pęknięciem bańki”. Badani spodziewają się, że może to nastąpić w ciągu najbliższego roku. Przeciwnego zdania jest 28 proc. respondentów, przedstawicieli biznesu (globalnie ów odsetek jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
