Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Telefoniczni włamywacze nie mają wakacji

13 lipca 2002 | Prawo | RK
źródło: Nieznane

Właściwe zabezpieczenie aparatu może ustrzec przed niespodziewanie wysokim rachunkiem

Telefoniczni włamywacze nie mają wakacji

Coraz częściej centrale cyfrowe wypierają analogowe, co zwiększa bezpieczeństwo sieci. Dla wyspecjalizowanych włamywaczy to jednak nic innego jak wysokiej klasy komputer: wystarczy złamać kod.

FOT. (C) PAP

KWESTIONOWANIE RACHUNKU

Abonent, który uważa, że otrzymał za wysoki rachunek, składa na piśmie reklamację do swojego biura TP SA; jednocześnie może zwrócić się o bezpłatny billing. TP SA ma 30 dni na rozpatrzenie skargi. Jeżeli uzna, że klient ma rację, obniża rachunek; gdy uważa, że nie, informuje go o tym, dając kolejne 2 tygodnie na zgłoszenie dodatkowych zastrzeżeń. Jeśli ich nie ma lub ich nie uwzględni, wzywa do zapłaty, a później zwykle odcina rozmowy przychodzące. Na końcu blokuje numer. Potem zostaje sąd.

Wakacje to nie tylko wymarzony okres dla włamywaczy do mieszkań, ale także hakerów podłączających się do cudzych telefonów. Ofiarami są najczęściej osoby starsze oraz wynajmujący mieszkania. Ostatnio do rzecznika praw obywatelskich trafiły skargi osób, które rzekomo rozmawiały z wyspą Niue. Czyżby...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Brak okładki

Wydanie: 2669

Spis treści
Zamów abonament