Vademecum Rzeczpospolitej. Prawo farmaceutyczne: jak jest dziś, a jak będzie po wejściu do Unii. Pytania i odpowiedzi
KARINA FURGA
KONSULTANT W ZESPOLE DORADZTWA DLA SEKTORA FARMACEUTYCZNEGO E&Y
FOT. ANDRZEJ WIKTOR
WOJCIECH TOMKIEWICZ
RADCA PRAWNY W KANCELARII DOMAŃSKI ZAKRZEWSKI PALINKA, ZESPÓŁ DORADZTWA DLA SEKTORA FARMACEUTYCZNEGO
FOT. JAKUB OSTAŁOWSKI
REKLAMA - NIE ZAWSZE
W APTEKACH
Czy reklamy leków tylko na receptę mogą być umieszczane w aptekach lub w poczekalniach lekarskich?
Nie. Polskie prawo farmaceutyczne wprowadza wyraźny podział reklamy produktów leczniczych na skierowaną do profesjonalistów medycznych (lekarzy, osób prowadzących obrót lekami) oraz do publicznej wiadomości, wiążąc z tym podziałem różne zakresy dopuszczalności reklamy. Przykładem może tu być właśnie reklama leków wydawanych wyłącznie na podstawie recepty. Jest ona dozwolona, gdy adresatami są profesjonaliści medyczni, a zakazana, gdy kierowana jest do publicznej wiadomości. Ta druga sytuacja niewątpliwie występuje w przypadku umieszczenia reklamy w aptece lub poczekalni lekarskiej. W miejscach tych mogą być natomiast zamieszczane komunikaty, które zgodnie z prawem farmaceutycznym nie stanowią reklamy. Komunikaty takie mogą zawierać informacje dotyczące zdrowia czy chorób, nie odnoszące się jednak do konkretnych produktów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta