Ważne są idee, a nie maszyny
W wycenie firm coraz bardziej liczą się czynniki niematerialne
Ważne są idee, a nie maszyny
Tabele
- Najbardziej wartościowe marki
- Największe akwizycje lat 80. w sektorach żywności i napojów
Coraz większe znaczenie w tworzeniu wartości firm ma wymiana idei, informacji, doświadczenia i usług. Dlatego powodzenie przedsiębiorstwa jest częściej efektem zdolności i umiejętności, a rzadziej rezultatem posiadania wydajnych maszyn i urządzeń.
Wartości niematerialne mogą przynosić firmom korzyści, które mają wymiar pieniężny (np. oszczędności na kosztach, zwiększone przychody), ale nie występują w postaci fizycznej (budynki, maszyny) albo finansowej (obligacje, akcje). Marka zajmuje wśród aktywów niematerialnych czołowe, a często najważniejsze, miejsce z punktu widzenia zdolności do tworzenia wartości firmy. Wyjątkową pozycję marki wśród czynników niematerialnych zapewniają jej określone cechy. Otóż może ona...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta