Początek drogi
Ranking najdroższych polskich marek
Początek drogi
- Ranking marek według wartości (1 - 50)
- Ranking marek według wartości (51 - 100)
- Ranking marek według wartości (101 - 150)
- Metodologia
Można jednak sięgnąć do innego porównania: polski produkt krajowy brutto to niespełna 2 proc. PKB USA, tymczasem Telekomunikacja Polska stanowi zaledwie nieco ponad 1 proc. wartości najdroższej marki świata, czyli Coca-Coli. To zestawienie pokazuje, że o istotniejszym wzroście wartości krajowych marek będzie można myśleć tylko wówczas, gdy staną się one międzynarodowe.
Gdyby w rankingu pokazać marki zagraniczne obecne na polskim rynku, prawdopodobnie okazałoby się, że jako konsumenci nie cenimy jeszcze zbytnio polskości kupowanych produktów. Niewykluczone, że połowa krajowych marek wypchnęłaby z rankingu zagraniczne, jak Coca-Cola, Gillette czy Danone. W latach 90. zachłysnęliśmy się przecież kulturą Zachodu; teraz ten...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta