Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Początek drogi

30 czerwca 2004 | Specjalny | MA

Marki polskie - ranking

Ranking najdroższych polskich marek

Początek drogi

  • Ranking marek według wartości (1 - 50)
  • Ranking marek według wartości (51 - 100)
  • Ranking marek według wartości (101 - 150)
  • Metodologia
Sto pięćdziesiąt przedstawionych poniżej najdroższych polskich marek ma w sumie wartość 22,6 miliarda złotych - jedną siódmą kapitalizacji polskiej giełdy. Dużo to czy mało? Na pewno dużo, zwłaszcza jeżeli wziąć pod uwagę, że nasze przedsiębiorstwa nie zawsze tworzą wartość marki w sposób świadomy. Marcin Anklewicz, Paweł Kapłon

Można jednak sięgnąć do innego porównania: polski produkt krajowy brutto to niespełna 2 proc. PKB USA, tymczasem Telekomunikacja Polska stanowi zaledwie nieco ponad 1 proc. wartości najdroższej marki świata, czyli Coca-Coli. To zestawienie pokazuje, że o istotniejszym wzroście wartości krajowych marek będzie można myśleć tylko wówczas, gdy staną się one międzynarodowe.

Gdyby w rankingu pokazać marki zagraniczne obecne na polskim rynku, prawdopodobnie okazałoby się, że jako konsumenci nie cenimy jeszcze zbytnio polskości kupowanych produktów. Niewykluczone, że połowa krajowych marek wypchnęłaby z rankingu zagraniczne, jak Coca-Cola, Gillette czy Danone. W latach 90. zachłysnęliśmy się przecież kulturą Zachodu; teraz ten...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3265

Spis treści
Zamów abonament