Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Co decyduje o pozycji

30 czerwca 2004 | Specjalny | GU

Marki polskie - ranking

Siła marek wynikająca z badań opinii konsumentów

Co decyduje o pozycji

Tabele

  • Najczęściej wybierane marki
  • Znaczenie marek w poszczególnych branżach
  • Co decyduje o sile marki
  • Nasze marki - stopień identyfikacji z marką
  • Lojalność wobec marki
  • Referencje
  • Prestiż
  • Postrzegana jakość
  • Priorytet w świadomości
  • Postrzegana wartość
Siła marki odzwierciedla bariery, jakie muszą pokonać konkurenci w celu zajęcia jej pozycji na rynku.

Wartość marki jest ściśle związana z jej siłą. Chociaż wartość jest zależna od obecnej i spodziewanej przyszłej siły marki, nie oznacza to, że marka silniejsze zawsze będzie więcej warta. O wartości marki decyduje między innymi wielkość rynku, na którym ona funkcjonuje. Stąd słabsza marka na dużym rynku (a więc powodująca większą sprzedaż) może być warta więcej niż silna marka na rynku niszowym.

Siłę marki można określić na podstawie porównania jej pozycji z markami konkurencyjnymi, wykorzystując do tego celu jakościowe badania rynkowe. W naszym przypadku oparliśmy się na badaniach około 240 marek przeprowadzonych na zlecenie "Rzeczpospolitej" techniką CAPI przez Instytut SMG/KRC Poland Media SA na próbie miejskiej 1200...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3265

Spis treści
Zamów abonament