Jak się reklamować, nie łamiąc prawa
Jeśli producent cukierków zacznie je reklamować, wspomagając się hasłem "Mamo, bądź dobra dla twojego dziecka i kup mu paczkę słodyczy", musi być gotowy na zarzut, że stosuje reklamę niezgodną z prawem. To samo czeka wytwórcę kosmetyków, gdy do zachwalania produktów zatrudni lekarza dermatologa.
Za naruszenie prawa odpowie producent oświetlenia, prezentujący na plakatach lampy oznaczone znakiem CE - mimo że nie spełniają odpowiednich wymogów. Ryzykuje też agencja reklamowa, gdy opatrzy spot hasłem "Prawdziwi patrioci kupują polskie wyroby". Złamie prawo firma wysyłkowa, wmawiając adresatowi ulotki, że wygrał konkurs i dostanie pralkę, jeśli kupi komplet garnków. Podobnie firma reklamująca herbatkę, która sprawia, że można jeść wszystko, nie wstawać od telewizora, a sylwetka będzie wiotka.
Każde z powyższych zachowań może skończyć się postępowaniem administracyjnym, które zainicjuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (z urzędu lub na wniosek konsumentów), albo powództwem cywilnym innego przedsiębiorcy.
Przykładów reklam zawierających sceny, sytuacje,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta