Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nadawca społeczny - czyli jaki?

27 grudnia 2005 | Publicystyka, Opinie | JA

LISTY Nadawca społeczny - czyli jaki?

W nowej ustawie medialnej nadawcy społeczni mają otrzymywać przedłużenie koncesji niemal automatycznie. Ale powstaje pytanie znacznie większej wagi niż w wypadku nadawców komercyjnych: co oznacza "społeczny"? Nadawca komercyjny, wiadomo, utrzymuje się z reklam. A z czego utrzymuje się nadawca społeczny? To jest ważne pytanie i przed udzieleniem koncesji lub przy jej przedłużaniu należałoby żądać na nie odpowiedzi, czyli kompletnej dokumentacji finansowej nadawcy. Przecież źródła jego finansowania też mogą być komercyjne. To jest absolutnie niezbędna poprawka do tej nieszczęsnej ustawy. Ale najlepiej byłoby odrzucić wszelkie przymiotniki i napisać ustawę po prostu dla nadawców, co będzie zgodne i z zasadami demokratycznego porządku, i ze sprawiedliwością, którą się tak chętnie ostatnio szermuje.

Jacek Arkuszewski, Ennetbaden, Szwajcaria
Brak okładki

Wydanie: 3722

Spis treści
Zamów abonament