Gdy sprzedawca i nabywca są od siebie daleko
Dzięki takim formom obecność sprzedawcy i nabywcy w tym samym miejscu staje się zbędna. Tzw. umowa na odległość ma jednak wiele pułapek, o których niewiele wiedzą zarówno sprzedający, jak i kupujący. Warto je zatem przeanalizować, zanim dojdzie do transakcji.
- Kilka miesięcy temu klientka kupiła książkę w księgarni internetowej. Po miesiącu otrzymała od wydawcy kolejną, tym razem niezamawianą przesyłkę, za którą z obowiązku zapłaciła. Sytuacja powtórzyła się jednak i otrzymała następną książkę z fakturą. Czy musi zapłacić za niezamówiony towar?
Nie. Przedsiębiorca na własne ryzyko spełnia niezamówione przez konsumenta świadczenie i nie nakłada to na drugą stronę żadnych zobowiązań.
W praktyce przedsiębiorcy wykorzystują różne formy marketingu, w tym również wysyłkę towarów niezamówionych przez klienta, licząc na zapłatę. Najczęściej do takiej przesyłki dołączają wezwanie do zapłaty z klauzulą, że brak odpowiedzi ze strony konsumenta będzie uważany za wyrażenie zgody na jej przyjęcie.
Konsumenci z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta