Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kierownicy nie pracują w nienormowanym czasie

18 stycznia 2006 | Dobra firma | MJ

LICZY SIĘ CHARAKTER OBOWIĄZKÓW, A NIE STANOWISKO Kierownicy nie pracują w nienormowanym czasie Szefowie mogą pracować w zadaniowym systemie czasu pracy, ale i w ich wypadku musi być to uzasadnione rodzajem pracy, jej organizacją albo miejscem wykonywania

- Czy zadaniowy system czasu pracy można wprowadzić dla pracowników na kierowniczych stanowiskach? Czy obowiązuje ich wówczas tzw. nienormowany czas pracy (szczególne zasady rozliczania czasu pracy, w tym brak nadgodzin)? - pyta czytelnik DF. - Dodam, że jeden z kierowników ma zarządzać zespołem osób pracujących w podstawowym systemie czasu pracy.

Wokół zatrudnienia kadry kierowniczej krąży wiele nieporozumień. Popularne jest bowiem niczym nieuprawnione twierdzenie, że grupa ta ma tzw. nienormowany czas pracy. Jest on rozumiany jako: dopuszczalność nieewidencjonowania godzin pracy, brak prawa do wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych oraz niczym nielimitowana możliwość wykonywania pracy, wyznaczona jedynie potrzebami pracodawcy. Nic bardziej błędnego. Powszechnie obowiązujące przepisy prawa pracy nie przewidują "nienormowanego czasu pracy". Owszem, są pewne szczególne zasady dotyczące czasu pracy kadry zarządzającej (zob. ramka).

Możliwy zadaniowy

System zadaniowego czasu pracy (zgodnie z art. 140 k.p.) można stosować w wypadkach uzasadnionych rodzajem pracy lub jej organizacją albo...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3741

Spis treści

Ekonomia

50 mln zł na szynobusy
Airbus liderem
Bez podwyżki w STOEN
Bezprzewodowe usługi NASK
Cytat dnia
Daimler: skandal naftowy
Dialogowi przybyło klientów
Elektrim: obligatariusze chcą rozmawiać
France Télécom traci abonentów
Fundusze sprzedają zapasy
Gospodarczy przegląd prasy
Gwarancje dla SEAT-a
Hachette i Burda razem w Polsce
Indonezja: wraki na złom
Inflacja w Niemczech
Inwestycje Polic
Japonia: spadek zaufania
Jednak dobry rok mimo ptasiej grypy
Komentarz giełdowy
Kredytowe propozycje
Lepsza ocena Gazpromu
Lądowe interesy morskich armatorów
Mniejsze spółki w cenie
NA ŁOTWIE TEŻ EURO
NIEPEWNY WYNIK NEGOCJACJI W SPRAWIE HANDLU
Nowy naczelny "Parkietu"
Nowy rekord MIDWIG
Pasażerowie pod nowym nadzorem
PiS nadal przeciwne fuzji
Plany Union Investment
Polak lepszy od Koreańczyka
Popyt na ropę będzie stale rosnąć
Porsche zaprasza do serwisu
Przeładunki dały zysk
Rekordowe obroty na parkiecie
Rosjanie odkręcą kurek Mołdawii
Saab zwiększa straty
Samochodowy kryzys
Samsung rozwija polskie centrum
Sposób Pekao na większe obroty
Springer zmienia zdanie
Sprzeciw dla liberalizacji usług portowych
Spółki giełdowe
Surowce jako środek nacisku
Szósty zdalny członek giełdy
Targi Kielce - rezygnacja prezesa
Totalizator wraca na Służewiec
Transport rzekami
UNIA: KONTROLA BUDŻETÓW PO NOWEMU
Udane wezwanie Islandczyków
Udany rok Mlekpolu
Ultimatum Brukseli
Vivendi wychodzi z Nowego Jorku
W planach tylko jedna emisja
Walczymy o prostsze wydawanie unijnych pieniędzy
Wiceprezes straci pracę
Więcej dla urzędników Prezydenta
Więcej transakcji bezgotówkowych
Wołowina do Singapuru
Wybory straszą inwestorów
Wydarzenia dnia
Wzrost we Francji
Z TP do Rosji
Z polisami na unijne rynki
Zmiany w Exatelu
Zmiany w zarządzie PKP Cargo
Znaki towarowe więcej warte niż majątek
Znika "Auto+"
Złoty i obligacje w dół
Święta były udane, ale kurs spada
Żeby czymś zarządzać, trzeba to zmierzyć
Zamów abonament