Clio na baterie
Clio na baterie
Po dostawczych wozach Master i Express, firma Renault wprowadziła do sprzedaży samochód clio z napędem elektrycznym, stając się w ten sposób producentem pełnej gamy pojazdów "na baterie". Auto ma 5-drzwiowe nadwozie o wyposażeniu najlepszego modelu całej rodziny, z seryjnie montowanym zdalnie sterowanym centralnym zamkiem, radiem i poduszką powietrzną dla kierowcy. Zasięg wynosi 70 do 90 km w zależności od warunków jazdy. Cena we Francji wynosi 92 tysiące franków bez akumulatorów, ktore wypożycza się za mięsieczną opłatą 840 franków. I kupujący, i producent są subwencjonowani przez państwo francuskie.
Firma Renault zaangażowała się w prace nad wykorzystaniem napędu elektrycznego na początku lat 70. Najpierw, wspólnie z francuskimi zakładami energetycznymi EDF, przygotowano elektryczne renault 4, a niedługo później -- renault 5. W 1983 roku gotowe były prototypowe dostawcze mastery, a w dwa lata później -- model express. Pilotażowe serie ponad 80 takich samochodów testowane były przez wiele firm francuskich i zagranicznych. W ubiegłym roku do sprzedaży skierowano samochody dostawcze. Na elektryczny samochod osobowy trzeba było zaczekać do tego lata.
Clio z napędem elektrycznym produkowane jest we Flins na tych samych taśmach montażowych, co zwykłe auta z silnikiem spalinowym. Według firmy,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta