Beethoven nieustająco atrakcyjny
Jeszcze niedawno Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena wyraźnie rywalizował z Wratislavią Cantans, bo oba te muzyczne dania przyrządzane były według podobnej receptury: znane na ogół utwory, zagraniczne orkiestry oraz kilka gwiazd, samym nazwiskiem dodających splendoru.
Wrocławski festiwal pod nowym kierownictwem dyrygenta Paula McCreesha wraca jednak do swych oratoryjnych korzeni. Z kolei Kraków, z którego Elżbieta Penderecka przeniosła swą imprezę do Warszawy, stworzył "Misteria Paschalia" i potrafi zaprosić europejską czołówkę artystyczną, ale muzyki dawnej. Innych polskich miast nie stać na tak duży festiwal. Aby go zorganizować, trzeba bowiem zgromadzić co najmniej 5 milionów złotych.
Zestaw bez niespodzianekWarszawska impreza wielkanocna zagarnęła dla siebie XIX-wieczną i nieco późniejszą klasykę; dzieła twórców, którzy wyrośli z tradycji Beethovena lub do niej się odwoływali. Do dziś pozostają one...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta