Wyższy standard usług i ochrona interesów inwestora
Wymaga tego dyrektywa unijna dotycząca usług finansowych. Niektóre banki i domy maklerskie zaczęły się już do niej dostosowywać, choć w Polsce parlament nie zdążył uchwalić nowych przepisów
1 listopada mija termin, kiedy instytucje finansowe powinny wdrożyć dyrektywę unijną regulującą sferę usług i działań związanych z produktami inwestycyjnymi (the Markets Financial Instruments Directive – MiFID). Problem w tym, że polski parlament nie zdążył z dostosowaniem polskiego prawa do wymagań tej dyrektywy. MiFID obejmuje przede wszystkim domy maklerskie, fundusze inwestycyjne i banki.
Wprowadzenie dyrektywy w życie powinno doprowadzić do poprawy jakości obsługi klientów. Mają być oni bardziej szczegółowo niż dotychczas informowani o produktach i związanym z nimi ryzyku.
– Spełnienie wielu wymagań – na przykład jak najlepsza realizacja zlecenia, zarządzanie konfliktami interesów czy ujawnianie zachęt – spowoduje, że działalność firmy inwestycyjnej będzie bardziej przejrzysta dla klienta – mówi Małgorzata Dłubak, rzecznik prasowy Banku BPH.
Najlepsza realizacja zlecenia oznacza, że powinno być ono wykonane w jak najkorzystniejszy dla klienta sposób, biorąc pod uwagę koszty, termin realizacji itp. Firma inwestycyjna musi też zwrócić szczególną uwagę na potencjalny konflikt interesów, jaki powstaje między firmą, osobą obsługującą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta