Im większa prędkość, tym mniejsze koszty
Koleje polskie przewożą podobny tonaż do kolei niemieckich, ale z powodu fatalnego stanu torów odsetek najzyskowniejszych przewozów tranzytowych i międzynarodowych wyniósł w Polsce w pierwszej połowie tego roku 38,2 procent, gdy w Niemczech przekroczył 52 procent
PKP zajmują więc pod względem przewozów drugie miejsce w Europie. Według członka zarządu CTL Logistics Krzysztofa Niemca jednym z powodów małego odsetka przewozów międzynarodowych po polskich torach są powolne przejazdy pociągów spowodowane złym stanem torów.
Według obliczeń CTL Logistics pociąg jadący z Werony we Włoszech do Niemiec pokonuje 1470 km ze średnią prędkością 43,9 km/h. Na trasie z Antwerpii (Belgia) do stacji Praga Towarowa (Polska) mającej 1310 km średnia prędkość pociągu wynosi 28,2 km i zdaniem Krzysztofa Niemca jest tak niska, bo w Polsce średnia prędkość pociągu towarowego to 23 km/h.
Powolne przejazdy są bardzo drogie. Jeżeli przyjąć, że pociągi jeżdżą ze średnią prędkością 30 km/h, przy koszcie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta