Odkorkowywanie wschodniej granicy
Wejście Polski do układu z Schengen nie wydłuży czasu oczekiwania przewoźników na odprawę na wschodniej granicy. Na dodatek przedstawiciele Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce mają pomysły na to, jak czas przekraczania wschodniej granicy znacząco skrócić
Na przejściach drogowych pomiędzy Polską i Ukrainą oraz Białorusią liczba ciężarówek wzrosła w pierwszej połowie roku odpowiednio o ponad 18 i 14 procent. Szczególnie na granicy z Ukrainą kolejki do odpraw są denerwująco długie. We wrześniu i październiku doszło nawet do protestów kierowców, którzy mieli dość czekania średnio po 12 godzin, a pod koniec tygodnia nawet do 30 godzin w wielokilometrowych kolejkach. Celnicy tłumaczą wydłużające się odprawy rosnącą ilością dokumentów przewozowych. W październiku 2005 roku sprawdzili, ostemplowali i zewidencjonowali 7170 dokumentów, a dwa lata później – 15 505. Do tego za mało na przejściach granicznych zatrudnia się ludzi, no i same przejścia są zbyt małe. Największe przejście na granicy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta