Polscy uczniowie czytają słabo i z przymusu
Wyniki międzynarodowych badań Polskie dzieci zajęły 29. miejsce wśród 45 krajów. Najlepsi okazali się młodzi Rosjanie
Dziś zostanie ogłoszona polska część międzynarodowego badania PIRLS 2006 (Progress in International Reading Literacy Study). To największa światowa analiza umiejętności czytania wśród dzieci ze szkół podstawowych.
W badaniu prowadzonym przez Boston College wzięło udział 215 tysięcy uczniów z 45 krajów, którzy ukończyli czwarty rok edukacji. Mieli przeczytać dwa teksty: literacki i informacyjny. Następnie odpowiadali na pytania testowe.
Najlepsi okazali się Rosjanie. Kolejne miejsca zajęli uczniowie z Hongkongu i Singapuru. Polska wzięła udział w badaniu pierwszy raz. 29. lokata to ostrzeżenie dla naszych szkół....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta