Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Straty i zniszczenia

12 stycznia 2008 | Bitwy świata | Krzysztof Kubiak
Zniszczony morski terminal naftowy u wybrzeży Kuwejtu
źródło: Departament Obrony USA
Zniszczony morski terminal naftowy u wybrzeży Kuwejtu
Zniszczony iracki T-55 na autostradzie z Kuwejt City do Basry
źródło: Departament Obrony USA
Zniszczony iracki T-55 na autostradzie z Kuwejt City do Basry
Żołnierze i cywile w Kuwejcie świętują zwycięstwo 28 lutego 1991 r.
źródło: Departament Obrony USA
Żołnierze i cywile w Kuwejcie świętują zwycięstwo 28 lutego 1991 r.

Według szacunkowych danych irackie straty w ludziach wyniosły 60 – 100 tys. zabitych i rannych oraz ponad 80 tys. wziętych do niewoli.

Alianci zniszczyli ok. 3300 czołgów, ponad 10 tys. innych pojazdów i 3 tys. dział. Straty amerykańskie to 335 zabitych (w tym 148 podczas działań bojowych, a więc mniej niż połowę!), 469 rannych w boju i 2978 rannych z innych przyczyn.

Brytyjczycy mieli 47 zabitych i 43 rannych, Francuzi dwóch zabitych i 43 rannych, Egipcjanie 14 zabitych i 120 rannych. Niewielkie były straty w sprzęcie – dwa czołgi, 36 samolotów, 14 śmigłowców.Wojna w Zatoce Perskiej była za to niesłychanie kosztowna – każdy dzień kampanii powietrznej kosztował 295 mln dolarów, a doba działań lądowych aż 520 mln dolarów. Olbrzymie straty materialne poniósł Kuwejt. Stolica kraju została doszczętnie splądrowana. Okupanci rabowali wszystko, co przedstawiało jakąkolwiek wartość: samochody, meble, odzież, armaturę łazienkową. Nie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 7911

Spis treści

Aktywacja

Ekonomia

Autobusy Bolechowa dla Łodzi
BMW likwiduje
Bang i po prezesie
Bankowy apetyt Allianzu
Ciech chce emisji
Ciemna strona kapitału czy jasna imperium?
Cytat dnia
Czas zreformować euro
Deficyt handlowy USA
Dobre dni dla złotego i polskich obligacji
Dobry rok dla gdańskiego lotniska
Dopłaty dopiero od lata
Drożej dla Polic
Dworce do modernizacji
Długi cień Merrill Lyncha
Getin: Rosiński prezesem
Ile płacisz zarządcy
Inżynieria tkankowa da zarobić miliony
Irydy lądują w muzeach
Japonia zwolni tempo
Kalendarium gospodarcze
Kazachowie w Petrolinveście
Komentarz giełdowy
Kompania uczy Szkotów cierpliwości
Liczba dnia - 50 proc. nadwyżki handlowej
Liderzy rynku radiowego rosną w siłę, przejmując lokalne stacje
MAZ pojadą w Białymstoku
Mniejsze lokaty
Most energetyczny z Litwą coraz bliżej
Nierówny rynek pracy
Ożywienie na rynku zbożowym
Postolski także od elektroenergetyki
Premier Tusk oddaje budżet zadaniowy
Reklamy na cenzurowanym
Rekordowe emisje papierów dłużnych firm
Rekordowe przewozy
Rolls-Royce zwalnia
Rozmowy o Gdyni
Rozwój rynku papierów firm dobry dla funduszy
Szybki Internet powszechny w Europie
Szybko musimy wydać 70 mln zł na promocję
Tylko Londyn lepszy od giełdy w Warszawie
Wiele pytań o skutki kryzysu bankowego
Windykatorzy ukarani za groźby
Wzrost Toyoty
Węgry: niższe podatki
Zakaz dla Poloniki
Zaszkodził mocny złoty
Zgoda w kopalniach
Zmiany w KGHM
Złoto pokonało barierę 900 dolarów
Średnie i małe firmy znacznie zwiększą wydatki na IT
Żyto dziurawi budżet
„Gaga” dla rodziców
„WSJ” trochę bezpłatny
Zamów abonament