Etyka nie zabrania już reklamy radcom prawnym
Zliberalizowane zasady etyki zawodowej, które umożliwiają radcom szerokie informowanie o prowadzonej przez nich praktyce prawniczej, są szansą na zdobycie nowych klientów i rozwój kancelarii – uważa Maciej Bobrowicz, prezes Krajowej Rady Radców Prawnych
Od początku roku radców prawnych obowiązuje nowy kodeks etyki zawodowej. Mają teraz większe możliwości informowania potencjalnych zainteresowanych o działalności swoich kancelarii, reklamowania się, zdobywania klientów. Czy zaczęli już z nich korzystać?
Maciej Bobrowicz: W grudniu tekst nowych zasad etyki, uchwalonych w listopadzie przez zjazd, opublikowało nasze pismo korporacyjne “Radca Prawny”. Pewnie większość kolegów dopiero zapoznaje się z tymi nowymi możliwościami. Nie wątpię, że wielu z nich skorzysta. Nie tylko z reklamy, która jest najbardziej kontrowersyjnym elementem tej regulacji. Myślę także o możliwościach tworzenia strategii informacyjnych, budowania wizerunku, wykorzystywania narzędzi marketingowych, którymi już od dawna posługują się podmioty gospodarcze.
Czyli spodziewa się pan, że kancelarie radcowskie wykorzystają zniesienie zakazu reklamy?
Myślę że staną się bardziej widoczne na rynku. Zmieni się zapewne wygląd stron internetowych kancelarii, które są często pierwszym źródłem informacji dla klientów. Będą zawierać więcej danych potrzebnych do dokonania właściwego wyboru prawnika. Dotychczas musieli zdobywać je np. w rozmowach z innymi przedsiębiorcami. Spodziewam się, że radcowie zainteresują się możliwościami dotarcia do klientów przez prasę, dzienniki i tygodniki, w pierwszej kolejności lokalne, bo większość...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta