Emancypacja dotarła do salonów samochodowych
W ciągu dwóch lat liczba kobiet kupujących auta wzrosła o połowę. Panie wybierają samochody duże i z mocnym silnikiem, często luksusowe.Według danych Polskiej Grupy Dealerów, udział kobiet w zakupach samochodów wzrósł z 23,4 proc. w 2005 do prawie 35 proc. w roku ubiegłym.
– Rola kobiet jako klientów salonów wzrosła. Stały się wyraźnie widoczne wśród nabywców marek z górnej półki, jak Audi, Saab czy terenowe wersje Volkswagena – ocenia Tadeusz Dudojć, właściciel sieci salonów Euro Centrum na Pomorzu Zachodnim. Podkreśla, że wbrew stereotypom płeć piękna wybiera samochody duże i z mocnymi silnikami. – Specyficzny model Skody Scout z napędem na cztery koła kupowały u nas niemal wyłącznie panie. Widocznie zachęcały je kojarzące się z bezpieczeństwem masywna sylwetka i napęd 4x4 –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta