Nieetyczna viagra i Play
Telewizyjna reklamówka, w której firma Pfizer Polska przestrzega przez podróbkami swojego leku viagra to nic innego, jak reklama tego specyfiku. W dodatku nieetyczna, bo farmaceutyków na receptę reklamować nie wolno – uznała Komisja Etyki działająca przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy. „Niby strona jest o walce z podróbkami, ale nazwa viagra zostaje w głowie” – argumentował widz, który poskarżył się na reklamę, w której obok przestróg przed podróbkami pojawia się adres www.viagra.pl.
Nieetyczną reklamą jest też – według Rady Reklamy – spot operatora telefonii komórkowej P4, do którego należy marka Play. Reklamówka „Kucharz” pokazuje niehumanitarne traktowanie zwierząt – uznali specjaliści. W spocie pies się gubi w restauracji – wpada do garnka z zupą. Kucharz wyławia z niej potem tabliczkę, którą zwierzę miało na szyi.
Na końcu pojawia się napis informujący, że „podczas zdjęć pies nie ucierpiał”. To jednak Komisji Etyki nie przekonało.
ele