Producenci baterii liczą na samochody
W 2007 r. sprzedano pół miliona hybryd. O lukratywne zlecenia coraz ostrzej walczą producenci baterii wykorzystywanych w produkcji aut z napędem ekologicznym
Jeszcze w pierwszej połowie roku ma rozpocząć jazdy testowe ładowany z gniazdka Chevrolet Volt. General Motors chce, by pod koniec 2010 r. samochód znalazł się na rynku. Ma być pierwszym pojazdem hybrydowym pozwalającym na przejechanie ok. 65 km wyłącznie na silniku elektrycznym. Władze koncernu wierzą, że nowy model pozwoli wreszcie nawiązać skuteczną walkę z Toyotą, której Prius zdominował rynek aut hybrydowych. I są gotowe wydać na jego stworzenie nawet miliard dolarów.
Wielki apetyt potentata
Ogromne pieniądze wydawane na produkcję aut z napędem hybrydowym sprawiają, że również wśród producentów baterii walka o lukratywne kontrakty jest coraz ostrzejsza. Największe ambicje ma Sanyo. Firma, której ogniwa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta