Skuteczna reklamacja nieudanych zakupów
Justyna Glabian, prawnik z Głównego Inspektoratu Inspekcji Handlowej
Publikujemy odpowiedzi na pytania czytelników, jakie zadali ekspertowi w czasie dyżuru poświęconego prawu konsumenckiemu – zorganizowanego w związku z przypadającym dziś Dniem Konsumenta.
Kupiłam buty i wkrótce okazało się, że przemakają. Złożyłam reklamację, ale sprzedawca jej nie uwzględnił. Jego zdaniem powinnam się zorientować, że nie nadają się do chodzenia po deszczu. W pudełku była nawet kartka, że przemakanie obuwia nie podlega reklamacji. Uważam, że sklep wprowadził mnie w błąd i chciałabym – jeśli ostatecznie nie uwzględni moich roszczeń – pozwać sprzedawcę do sądu. Słyszałam, że są nowe przepisy, i to sklep musi udowodnić, że zachował się zgodnie z prawem. Czy Inspekcja Handlowa może mi pomóc w sporządzeniu pozwu i w samej sprawie sądowej?
Nie Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta