Małe firmy częściej stawiają na e-biznes
Co druga firma nie oferuje jeszcze swych produktów w sieci. Ale aż 30 proc. przedsiębiorstw planuje wejście w internetowy biznes w tym roku
W Internecie pojawi się w tym roku więcej firmowych stron niż w poprzednich latach – wynika z badań Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Co ważne, będą to nie tyle internetowe wizytówki przedsiębiorstw, ile witryny wspierające ich działalność handlową lub usługową. – Przyspieszenie jest efektem dostrzeganego przez firmy ożywienia internetowego handlu. Otwarcie się potencjalnych klientów na nowe formy sprzedaży i czytelne regulacje e-handlu to przyczyny rosnącego zainteresowania biznesem w sieci – ocenia autor raportu Michał Kucia z Katedry Rynku i Konsumpcji AE. Pierwszy etap badania, które objęło ponad 500 przedsiębiorstw, prowadzony był przed trzema laty, kolejny w ubiegłym roku.
Przedsiębiorstwa najszybciej przekonały się do zakupów w sieci – zaopatruje się w ten sposób aż 90 proc. firm. Natomiast własne strony WWW nie tylko informujące o firmach, ale umożliwiające także sprzedaż produktów i obsługę kontaktów z klientami ma obecnie co drugie małe i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta