Wódka daje nieźle zarobić
Wydaliśmy na wódkę 8,6 mld zł. Ubiegły rok był wyjątkowo dobry dla producentów i dystrybutorów. Ich rentowność wzrosła o ponad połowę. Trzykrotnie szybciej niż sprzedaż
Niemal co piąty litr wódki kupiony w ostatnim roku w Polsce to tzw. alkohol premium – wynika z danych firmy badawczej Nielsen. Sprzedaż tego typu wódek zwiększyła się w ubiegłym roku o prawie 20 proc. Od stycznia 2007 r. do lutego 2008 r. tylko w sklepach i na stacjach benzynowych Polacy kupili w sumie ok. 215,7 mln litrów wódki, 15,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydatki na nią zwiększyły się o 17,5 proc. i sięgnęły 8,6 mld zł.
W górę, chociaż wolniej, poszedł popyt także na wódki popularne (o 19 proc.) i najtańsze (o 5 proc.). – Zwiększenie się sprzedaży wódki to efekt wzrostu gospodarczego i poprawiającej się siły nabywczej społeczeństwa – uważa Małgorzata Faraś, rzecznik Diageo Polska, właściciela marki Smirnoff.
Przy takim...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta