Lidl nie wytrzymał konkurencji
Niemiecka spółka zdecydowała się sprzedać 260 swoich polskich sklepów – dowiedziała się „Rz”. Eksperci szacują, że otrzyma za nie około 850 mln złotych
Polski rynek handlowy jest jednym z najbardziej konkurencyjnych w Europie. Coraz częściej wielcy gracze rezygnują z walki i sprzedają swoje sklepy. W ostatnich miesiącach dotyczyło to sieci Albert, Hypernova i Plus.
Lidl, należący do niemieckiej grupy Schwarz, nie powinien mieć kłopotów ze znalezieniem nabywcy. Zgodnie z informacjami „Rz” głównym chętnym do zakupu tej sieci jest także niemiecki Aldi, który pod koniec lutego otworzył pierwszych osiem sklepów w naszym kraju. Na Lidla zerka też francuska grupa Auchan, która oprócz wielkich hipermarketów otwiera także mniejsze placówki Elea czy A-Tak. Wolne sklepy w Polsce są teraz na wagę złota, więc lista chętnych będzie się na pewno wydłużała.