Wypłacanie premii przez firmę nie jest usługą
VAT.Jeśli sklep otrzymał od dostawcy premię za to, że zwiększył mu obrót, nie może to być uznane ani za usługę, ani za rabat, który zobowiązywałby do korygowania wystawionych wcześniej faktur sprzedaży
Tak uznał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 21 maja 2008 r. (sygn. III SA/Wa 408/08). W najbliższym czasie problem ten będzie bardzo często rozstrzygany przez sądy. Firmy obawiają się konsekwencji związanych z błędnym dokumentowaniem premii przyznawanych z tytułu osiągnięcia określonego obrotu. Świadczy o tym fakt, że tylko w tym roku izby skarbowe odpowiedziały na ponad 250 pytań w tej sprawie.
Fiskus nie akceptuje wyroków
Problem w tym, że większość interpretacji nie uwzględnia wyroków sądów. Chodzi przede wszystkim o orzeczenie NSA z 6 lutego 2007 r. (sygn. I FSK 94/06), w którym uznano, że nie jest to usługa w rozumieniu VAT. Jest więc prawdopodobne, że prędzej czy później stanowisko fiskusa się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta