Dobre prognozy dla branży alkoholowej
Do 2012 r. nasze wydatki na napoje spirytusowe wzrosną o jedną trzecią. Jeszcze bardziej mogą się cieszyć dystrybutorzy win. To najszybciej rozwijająca się część rynku alkoholi w Polsce
Za pięć lat przeciętny Polak przeznaczy na wódki, gin, brandy, koniaki, whisky i likiery w sumie 103 euro rocznie. W ubiegłym roku jego wydatki na mocne alkohole wyniosły 77,9 euro. – W górę idą dochody Polaków, dlatego stać ich będzie na coraz droższe alkohole – mówi Regina Maiseviciute, analityk z instytutu badawczego Euromonitor International. Wydatki na napoje spirytusowe będą rosły nie tylko w Polsce, ale także w większości krajów Europy Środkowo-Wschodniej. W 2012 r. pod względem wydatków per capita na wyroby spirytusowe w 2012 r. wyprzedzą nas – tak jak obecnie – Estończycy (blisko 400 euro), Litwini (nieco ponad 300 euro) i Łotysze (ok. 150 euro)....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta