Wciąż najwięcej pieniędzy wydajemy na ochronę pojazdów
Wzrost sprzedaży samochodów sprzyja towarzystwom. Dzięki temu firmy majątkowe zebrały w 2007 roku ponad jedną dziesiątą więcej składek niż w poprzednim roku
Mniej dynamicznie niż przed rokiem rozwijały się natomiast firmy oferujące polisy na życie. Powód? Załamanie na rynkach kapitałowych w drugiej połowie roku, ale i rosnące koszty zdobycia klienta. Wszystko to spowodowało, że obie branże były w 2007 roku mniej rentowne.
Dla Polaków najcenniejszym składnikiem ich majątku nadal są auta. Na polisy komunikacyjne wydaliśmy w minionym roku prawie 11 mld złotych, czyli 60 procent całej sumy, którą przeznaczyliśmy na ochronę naszego majątku – wynika z raportu „Rzeczpospolitej”, podsumowującego zaudytowane wyniki branży. Dlatego też wydarzenia związane z polisami komunikacyjnymi najbardziej kształtowały ten rynek. W ubiegłym roku najważniejsze z nich to: zwrot w sprzedaży nowych samochodów (wzrost o 22 procent); wprowadzenie tzw. podatku Religi oraz dynamiczny rozwój firm oferujących polisy komunikacyjne przez telefon i Internet (sprzedaż direct). Łącznie na polisy majątkowe wydaliśmy w 2007 roku ponad 18 mld złotych, o prawie 11 procent więcej niż rok wcześniej.
Znacznie więcej, bo prawie 25 mld złotych, Polacy zostawili w minionym roku w firmach ubezpieczeń na życie. Największy udział w tych polisach to produkty inwestycyjne chroniące przed podatkiem od zysków kapitałowych, z jedynie dołączonym do nich minimalnym elementem ochrony życia. Największy wpływ na tę branżę miało załamanie na rynkach kapitałowych w końcu roku. Zapoczątkowało to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta