Złote zasady ochrony znaków towarowych dla zapobiegliwego przedsiębiorcy
O sukcesie gospodarczym przedsiębiorstwa może także zdecydować łatwo rozpoznawalne oznaczenie towaru
Coraz więcej przedsiębiorców, jest świadomych faktu, że znak towarowy jest jednym z najważniejszych instrumentów, jakich można użyć do ekspansji na rynku i wzrostu sprzedaży towarów lub usług. Atrakcyjne i łatwo rozpoznawalne oznaczenie towaru jest bowiem czynnikiem przyciągającym klientów, co w konsekwencji może zadecydować o sukcesie gospodarczym danego przedsiębiorstwa. Przedsiębiorcy szukają więc ochrony znaku poprzez rejestrację, m.in. w Urzędzie Patentowym RP. Jakie podstawowe zasady warto znać przed podjęciem decyzji o nowej nazwie i jej ochronie?
Zasada pierwsza: myśl niekonwencjonalnie
Rejestrowalne znaki towarowe to nie tylko marka towarów lub usług, które przedsiębiorca oferuje i wprowadza do obrotu.
Oprócz klasycznych znaków, takich jak nazwa firmy i logo produktu, jako znak może być chroniony również zewnętrzny wygląd produktu i jego opakowanie, slogan, którym reklamujemy produkt, dźwięk i melodia (np. przysłowiowy jingiel z reklam telewizyjnych i radiowych), szczególne kolory lub kolorystyka charakterystyczna dla produktu, hologramy, grafiki i domeny, jak i niezwykle innowacyjne znaki ruchome, zapachowe lub smakowe, co do których specjaliści od własności intelektualnej spierają się jeszcze, czy i jak mogą być chronione.
Warto też podejść do sprawy ochrony dóbr niematerialnych w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta