Prezent dla klienta bez podatku
Sprzedaż premiowa i programy lojalnościowe to bardzo korzystne pod względem podatkowym rozwiązanie. Polska ustawa o VAT jest w tym zakresie korzystniejsza niż prawo europejskie.
To dlatego, że firma nie musi naliczać VAT przy nieodpłatnym przekazaniu towarów na cele związane z prowadzonym przedsiębiorstwem, nawet gdy wcześniej go odliczyła. Przed tygodniem potwierdził to NSA w wyroku wydanym w rozszerzonym składzie.
Sprzedaż premiowa okazuje się dobrym pomysłem także z punktu widzenia podatków dochodowych. Organizator może bowiem wydatki z nią związane zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.
Jednocześnie osoba otrzymująca gratis towar o wartości nieprzekraczającej 760 zł nie musi płacić podatku. Co istotne, nie jest to limit roczny – dotyczy jednej nagrody. Nic nie stoi więc na przeszkodzie, aby ta sama osoba skorzystała z niego kilka razy w trakcie roku.