Jest niedroga i bardzo łatwo zmierzyć jaką ma skuteczność
Do młodych ludzi najskuteczniej dociera się przez Internet. Za ok. 400 tys. zł można zorganizować dwutygodniową kampanię obejmującą komunikatory, główne strony portali i społeczności, w których ta grupa się obraca
Internet to medium, w którym skuteczność reklamy jest najłatwiejsza do zmierzenia, a przekaz może trafiać do starannie wyselekcjonowanych odbiorców.
– Reklama skierowana do wszystkich to wyrzucanie pieniędzy w błoto – mówi Sławomir Kubiński z firmy Intersystem, ekspert w dziedzinie pozycjonowania stron w Internecie. – Jeśli przy ulicy zawiśnie billboard reklamujący aparat fotograficzny, to jaka jest szansa, że ta reklama trafi do fana fotografii? Trzeba liczyć na to, że akurat będzie przechodził w pobliżu. To pieniądze wydane na ślepo. Internet pozwala precyzyjniej zaplanować wydatki.
Zanim firma zdecyduje się, w jakiej formie chciałaby się reklamować w sieci, powinna porozmawiać z domem mediowym. Zatrudnieni tam media plannerzy projektują kampanie na życzenie klientów. Dom mediowy może zaoferować klientowi usługę typu dwa w jednym, czyli oprócz zaplanowania wydatków i kampanii przygotować samą reklamę. Najlepiej w tym przypadku sprawdzają się te domy mediowe, które w strukturze mają agencje interaktywne specjalizujące się w przygotowywaniu takich reklam.
Jeśli nie chcemy zlecać wszystkich zadań jednej firmie i szukamy tylko wykonawcy reklamy w Internecie, możemy się zgłosić do samodzielnej agencji interaktywnej lub skontaktować ze znanym portalem. Duże witryny oferują klientom coraz szerszą gamę usług, w tym opracowywanie reklam. – Niektóre, na przykład...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta