Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nauczą, jak nie bić

23 czerwca 2009 | Kraj | Renata Czeladko
Plakat promujący akcję „Dzieciństwo bez przemocy”
źródło: materiały fundacji dzieci niczyje
Plakat promujący akcję „Dzieciństwo bez przemocy”

Dziecku potrzebne jest wyznaczanie granic, ale nie przez bicie – twierdzą jej autorzy

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej oraz Fundacja Dzieci Niczyje chcą przekonać rodziców, że dzieci można wychować bez bicia.

Dziś rusza kampania „Dzieciństwo bez przemocy” pod hasłem „Bite dzieci widzą świat inaczej”. Spoty telewizyjne i plakaty skierowane będą przede wszystkim do opiekunów najmłodszych dzieci.

Potrzebę prowadzenia kampanii potwierdziły badania zlecone przez fundację. Okazało się, że 69 proc. rodziców przywołuje swoje dzieci do porządku klapsem, 19 proc. przyznaje się również do bicia pasem, 7 proc. do uderzania w twarz, a 6 proc. tak pobiło dziecko, że pozostał uraz fizyczny.

Monika Sajkowska, dyrektor Fundacji Dzieci Niczyje oraz autorka pytań do badania, zaznacza, że nie chodzi o słynne „bezstresowe wychowanie”, czyli pozwalanie dzieciom na wszystko. – Dziecku jest potrzebne wyznaczanie granic, ale nie przez bicie. A klaps to też bicie – mówi Sajkowska.

Jak oprócz plakatów i spotów fundacja zamierza wpłynąć na zmianę postawy rodziców?

– Planujemy zorganizowanie warsztatów, na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8351

Spis treści
Zamów abonament