Dodatkowe opłaty na celowniku Brukseli
Komisja europejska sprawdza relacje sieci sklepów z dostawcami towarÓw. Producenci dostali ankiety z pytaniami o opłaty wymuszane przez firmy handlowe np. za lepsze miejsce na półce
„Celem ankiety jest przeprowadzenie analizy całego sektora, aby zidentyfikować ewentualne nieprawidłowości w funkcjonowaniu rynku” – napisano we wstępie dokumentu Komisji. Przygotowała ona 57 pytań dotyczących nie tylko producentów, ale także sieci. Szczegółowy raport na ten temat ma powstać jesienią 2009 r.
Komisję interesuje np. to, czy na szczeblu krajowym lub regionalnym istnieją przepisy określające opłaty z tytułu przyjęcia towaru do sprzedaży lub specjalnych budżetów na promocje. Sieci naliczają dostawcom dodatkowe płatności np. na wydawanie gazetek z promocjami. Nie dość, że firma musi zapłacić za druk, to jeszcze zmniejszyć cenę produktów, który ma się w niej znaleźć.
– Raport o handlu w Unii to sygnał, że Komisja...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta